12-08-2005 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Θέμα: «Την αδιαφορία του Υπουργείου Αιγαίου για τις άγονες γραμμές…

Θέμα: «Την αδιαφορία του Υπουργείου Αιγαίου για τις άγονες γραμμές καταγγέλλει η βουλευτής Εύβοιας του ΠΑΣΟΚ κυρία Κατερίνα Περλεπέ-Σηφουνάκη»

Έγκαιρα και τεκμηριωμένα, με ερώτηση της προς τον Υπουργό Αιγαίου, στις 31 Μαΐου, η Βουλευτής Εύβοιας του ΠΑΣΟΚ κυρία Κατερίνα Περλεπέ-Σηφουνάκη, έθετε το καυτό θέμα των διαδικασιών που έπρεπε να είχαν ακολουθηθεί για την κάλυψη των άγονων γραμμών του Αιγαίου με τη δρομολόγηση πλοίων, σύμφωνα με σχετική μελέτη που είχε ετοιμαστεί στο πρόσφατο παρελθόν από τα συναρμόδια υπουργεία. Συγκεκριμένα, στην ερώτηση της η βουλευτής επισήμαινε ότι, η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αιγαίου, είχε δρομολογήσει, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και το ΥΕΝ, τη διαδικασία για την οριστική επίλυση του προβλήματος των άγονων γραμμών σύμφωνα με τη μελέτη που εκπόνησε, το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης και που προέβλεπε τη δρομολόγηση νέων σκαφών στις επιμέρους ενότητες του Αιγαίου με το σύστημα P.F.I. (Private Finance Initiative). Mάλιστα το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών με απόφαση της 27.01.2004, συνέστησε επιτροπή παρακολούθησης και παραλαβής του έργου του χρηματοοικονομικού συμβούλου για σχεδιασμό και προκήρυξη διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού. Ταυτόχρονα, μετά από τρίχρονη διαπραγμάτευση της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Αιγαίου με την αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή Μεταφορών, δόθηκε η δυνατότητα στη χώρα μας να συνάπτει μακροχρόνιες συμβάσεις(6 έως 12 χρόνια, σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο της Ε.Ε. σχετικά με την εφαρμογή του κανονισμού 3577/92)για τη μίσθωση των άγονων γραμμών. Μέχρι σήμερα, ο νυν Υπουργός Αιγαίου δεν έχει απαντήσει για το τι απ’ όλα αυτά προχώρησε και με ποιο τρόπο ή αν έγινε και σε ποιες εταιρείες από τις 8/04/2004 οπότε ανάλαβε η καινούργια πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αιγαίου, απευθείας ανάθεση έργου και για ποιο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με τον κανονισμό της Βουλής περί κοινοβουλευτικού ελέγχου, η ερώτηση έπρεπε να είχε απαντηθεί από τον Υπουργό το αργότερο σε 25 ημέρες από την κατάθεση της, δηλαδή νωρίτερα από το τέλος Ιουνίου. «Δυστυχώς,-τονίζει η κυρία Περλεπέ σε σχετική δήλωση της- φτάσαμε στον 15Αύγουστο και ακόμη ο Υπουργός Αιγαίου απαξιοί να απαντήσει στα ερωτήματα και τις αιτιάσεις που του απηύθυνα με την παρέμβαση μου, υποτιμώντας και τις διαδικασίες της Βουλής και –κυρίως- τα προβλήματα των πολιτών που σχετίζονται με την μετακίνηση τους στις απομακρυσμένες περιοχές της νησιωτικής Ελλάδας. Καθημερινά, και ιδιαίτερα τώρα στην περίοδο των διακοπών, οι Έλληνες πολίτες και οι τουρίστες καταταλαιπωρούνται από τις καθυστερήσεις των πλοίων, και από το χάος που επικρατεί σε ολόκληρο σχεδόν το φάσμα των θαλλάσιων δρομολογίων. Τα συναρμόδια Υπουργεία και η Κυβέρνηση δεν έχουν δώσει μέχρι τώρα καμία πειστική εξήγηση για το απαράδεκτο αυτό φαινόμενο που εκτός των άλλων εκθέτει τη χώρα μας διεθνώς και προκαλεί ανυπολόγιστες συνέπειες για τον τουρισμό, αφού παράγει αρνητικότατα σχόλια για το επίπεδο των θαλλάσιων συγκοινωνιών στην Ελλάδα. Ούτε ένα «συγνώμη» δεν έχει ακουστεί από επίσημα χείλη γι’ αυτή την απαράδεκτη και από κάθε άποψη, επιζήμια κατάσταση για τους πολίτες. Όσον αφορά αυτή καθ’ αυτή την ερώτηση που απηύθυνα στον κύριο Παυλίδη , το μόνο σχόλιο που θα’ θελα να κάνω είναι ότι, ακόμα κι αν είχε στείλει την απάντηση του ως όφειλε, με τα προβληματικά πλοία που καθημερινά ακούμε στην τηλεόραση ότι χάλασαν οι μηχανές τους, θα είχε φτάσει επι τέλους στη Βουλή ακόμα κι αν έκαναν το γύρο του Αιγαίου δεκάδες φορές».

Related Posts

Copyright © 2011-2024 perlepe.gr | Developed by Oceancube - Hosted by innoview.gr